Mowa, nie o bio na Instagramie, a o bio zawodowym do Twojej pracy czy bio do biznesu. Bio jest wykorzystywane na stronach internetowych, na blogach, w artykułach, ofertach, wystąpieniach, webinarach itp. Bio bywa też narzędziem w pracy trenera. Potrzebujemy też bio do publikacji – w pracy dziennikarza czy autora. Bio nieraz funkcjonuje jako biogram, czy  nota np. nota trenerska, notka biznesowa.

Zwał jak zwał, chodzi o krótką notatkę o Tobie, przedstawiającą Ciebie zawodowo. Coś jak profil kompetencyjny w CV, ale napisany nie w punktach, a jednym ciągiem. Raczej bezosobowo lub w trzeciej osobie.

Oprócz imienia i nazwiska w bio powinny być 4 kategorie kompetencji:

  • doświadczenie,
  • wykształcenie,
  • umiejętności,
  • cechy osobowe.

Co ważne – wszystkie te dane powinny być w ujęte w kontekście roli, dla której przygotowujesz bio. To ważne, bo te kilka zdań musi oddać skrót Twoich najważniejszych kompetencji, a nie wszystkie kompetencje jakie masz. W skrócie powinno odpowiadać na pytanie:

– kim jesteś żeby odbiorca mógł ci zaufać

Inne wariacje tego pytania, to kim jesteś, żeby odbiorca…

… miał cię posłuchać w danym temacie jako coacha, mentora,

… miał cię wybrać, zatrudnić jako…. trenera, autora itp..

Warto wzmocnić poszczególne kompetencje osiągnięciami, dowodami np. ilością lat, projektów, poziomem wiedzy, statystykami itp. Można oczywiście dodać Twoje zdjęcie.

Jako przykład poniżej możesz zobaczyć moje bio.:)