Od 2008 roku pracuję online

Jak tam Twoja lista rzeczy do zrobienia na dziś? 📋 Tym którzy nie widzieli mojego ostatniego wystąpienia na żywo w telewizji polecam wpisać sobie na #todolist obejrzenie nagrania. Priorytet – ważne i pilne, czyli 1️⃣❗️

Dotarło do mnie bardzo dużo opinii, że daliśmy świetną pigułkę wiedzy o planowaniu. A właściwie 4, bo tyle było technik zarządzania czasem ułożonych w jeden system.

Oto luźny opis tego o czym mówiłam w porannym programie:

1 – Lista rzeczy do zrobienia.

To chyba najpopularniejsza technika. Jest świetnym punktem wyjścia do dalszej organizacji pracy. Co ciekawe, są jeszcze na tym świecie osoby, które nie stosują nawet tej prostej techniki. Jeśli masz ambitne plany, to bez używania choćby tak podstawowych sposobów będzie trudniej je zrealizować, bo albo będziesz o czymś zapominać, nie będziesz robić tak wiele jak możesz, albo będziesz się stresować trzymając zadania w głowie i myśląc o nich bez wytchnienia. Ważne jest, aby robiąc dzienną listę czynności nie ujmować zbyt dużych zadań w jednym punkcie. Jedna czynność, to powinno być maksymalnie 25 minut. Jeśli Twoje zadania są złożone, to rozbij je na mniejsze (25 minut na czynność) – inaczej lista nie będzie się kończyć, tylko przytłaczać, a poczucie sprawczości będzie się kurczyć. Które zadania wpisać na listę? To zależy od tego na czym Ci zależy…

2 – Priorytety „Jedna rzecz i Macierz Eisenhowera

Jaka jest jedna rzecz, dzięki której wszystko inne będzie prostsze albo nieistotne? To proste pytanie, do ustalenia priorytetu, czyli zadań do wykonania w pierwszej kolejności. Czasem samo ustalenie priorytetów, to zadanie niełatwe. Aby lepiej ustalić priorytety możesz posłużyć się matrycą Eisenhowera:

1 – ważne i pilne – to czynności do wykonania w pierwszej kolejności,

2 – ważne i niepilne – nie musisz robić od razu, ale zaplanuj je kiedy zrobisz, bo to ważne,

3 – nieważne i pilne – wydeleguj, zautomatyzuj,

4 – nieważne i niepilne – to zadania do wykonania na koniec lub do rezygnacji – często kryją się tu tak zwani „złodzieje czasu”.

Pamiętaj, by zacząć działać od tych najważniejszych rzeczy, działań pilnych i ważnych, czyli strategicznych priorytetów z numerem 1. Wykazano w badaniach, że drobne zadania na rozgrzewkę nie mają sensu. Możesz po nich być tak zmęczony, że zabraknie ci energii na te kluczowe działania.

<iframe src="https://www.linkedin.com/embed/feed/up date/urn:li:ugcPost:7158116097550905344?compact=1" height="399" width="710" frameborder="0" allowfullscreen="" title="Osadzona publikacja"></iframe>

3 – Technika Pomodoro

Pracuj w cyklu:

1. 25 minut + 5 minut przerwy,

2. 25 minut + 5 minut przerwy,

3. 25 minut + 5 minut przerwy,

4. 25 minut + 5 minut przerwy.

Po 4 x 30 minut – zrób sobie dłuższą przerwę. Krótsze przerwy mogą być regeneracyjne (spacer, szklanka wody), lub czujnościowe (aktualizacja listy rzeczy do zrobienia). Dłuższa przerwa powinna być regeneracyjna.

Dzięki zastosowaniu tych prostych sposobów można nawet – zamiast 8 godzin – pracować 5!

Jeśli wdrożysz to dobrze, to szef oraz rodzina będą wdzięczni.

Nie mówiąc o korzyści w postaci własnej satysfakcji, skupieniu, produktywności i regeneracji.

Owocnego dnia! 🍅🍅🍅🍅