Ostatnio dużo pisałam na blogu o korzyściach z LinkedIn w szukaniu pracy, jak i o tym jak stworzyć profil LinkedIn.
Masz już swoje konto w LinkedIn? Jak wygląda?
Niektórzy z Was pokazali mi swoje profile z prośbą o ocenę i wskazówki. Zauważyłam, że większość z osób ma kłopot z najważniejszą rzeczą – nagłówkiem w profilu.
Jak wygląda Twoje zdanie pozycjonujące w LinkedIn? Oddaje to co chcesz robić?
Czy jest tylko automatycznie zassaną nazwą Twojej obecnej roli i branży?
Dla przypomnienia – informacje:
- dlaczego to takie ważne, żeby mieć dobry nagłówek w LinkedIn
- i wstępne wskazówki, jak napisać headline w LinkedIn
Mówiłam tam, jak powinien wyglądać nagłówek w LinkedIn do szukania konkretnej pracy etatowej.
Jeśli jednak masz szersze cele, to też są na to sposoby. Jednym z nich jest – podanie informacji komu i w czym pomagasz.
Masz to określone? Komu i w czym pomagasz? – Napisz w komentarzu pod tym postem.
Moim zdaaniem nagłowek w stylu:
Pomagam w zakresie kompetencji miękkich
Jest zbyt ogólny. W zasadzie nie wiadomo jaką rolę pełnisz, czy jesteś np. coachem, trenerem czy mentorem itp.. Nie wiadomo też jaką masz specjalizację. Kompetencje to bardzo szeroki worek. Co więcej z tego hasła „umiejętności miękkie” korzysta mnóstwo osób, to że tak mówi o sobie większość trenerów niekoniecznie znaczy, że opisują to dobrze i że jest to zachęcające.
Dla przykładu mój nagłówek brzmi tak:
Pomagam stworzyć WYMARZONE ŻYCIE zawodowe
Kiedyś brzmiał jak poniżej, ale rozszerzyłam działalność.
Pomagam zdobyć pracę marzeń
Mogłabym jeszcze dopisać, że pomagam szukającym zmiany zawodowej. Jednak w moim wypadku dość jasno wynika to z części w czym pomagam.
Mogłabym to ewentualnie zawęzić do tego, kto jest najczęściej obecnie klientem mojego flagowego indywidualnego programu „Odkryj i zdobądź pracę marzeń” czyli zarządzający średniego i wysokiego szczebla, którzy chcą zmienić pracę.
Nie zawsze trzeba aż tak zawężać, ale czasem bywa to konieczne. Jest to na przykład kluczowe, gdy chcesz zmienić branżę, a w nagłówku LinkedIn podajesz nazwę firmy, w której pracujesz.
To implikuje nie tylko konkretną firmę, ale i branżę, rodzaj organizacji, wielkość, klientelę. Jak chcesz wyjść poza Twoją firmę i jej konkurencję, to ta informacja podana z góry w nagłówku może Cię zaszufladkować i sprawić, że zainteresowany nie będzie czytać dalej.
To samo w CV, ale o tym już wiele pisałam w Narzędziowniku CV, jak i na blogu.
Samych skutecznych działań w szukaniu pracy przez media społecznościowe!
Iza
Powiązane posty: Najlepszy kandydat do pracy czyli nagłówek w CV
PS: Widzisz wartość w tym poście? Podziel się nim ze znajomymi. Udostępnij go w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie miłe podziękowanie za tworzenie darmowych treści.
Najnowsze komentarze