Ostatnio dużo pisałam na blogu o korzyściach z LinkedIn w szukaniu pracy, jak i o tym jak stworzyć profil LinkedIn.

Macie już swoje konta w LinkedIn? Jak wyglądają? 

Niektórzy z Was pokazali mi swoje profile z prośbą o ocenę i wskazówki. Zauważyłam, że większość z osób ma kłopot z najważniejszą rzeczą – nagłówkiem w profilu.

Jak wygląda Twoje zdanie pozycjonujące w LinkedIn? Oddaje to co chcesz robić?
Czy jest tylko automatycznie zassaną nazwą Twojej obecnej roli i branży? Czyli nazwą, która nie do końca oddaje, jaką pracę chcesz jako następną (czy choćby to co konkretnie robisz)?

Dla przypomnienia – informacje:

  • dlaczego to takie ważne, żeby mieć dobry nagłówek w LinkedIn
  • i wstępne wskazówki, jak napisać headline w LinkedIn

są w tym wideo.

Mówiłam tam, jak powinien wyglądać nagłówek w LinkedIn do szukania konkretnej pracy etatowej.
Jeśli jednak macie szersze cele, to też są na to sposoby. Jednym z nich jest – podanie informacji komu i w czym pomagasz.

Wiecie? Macie to określone? Pochwalcie się pod tym postem.

Komu i w czym pomagacie? – Napisz w komentarzu pod tym postem.

Dla przykładu mój nagłówek brzmi tak:

Pomagam stworzyć WYMARZONE ŻYCIE zawodowe

Kiedyś brzmiał jak poniżej, ale rozszerzyłam działalność.

Pomagam zdobyć pracę marzeń

Mogłabym jeszcze dopisać, że pomagam szukającym zmiany zawodowej. Jednak w moim wypadku dość jasno wynika to z części w czym pomagam.

Mogłabym to ewentualnie zawęzić do tego, kto jest najczęściej obecnie klientem mojego flagowego indywidualnego programu “Odkryj i zdobądź pracę marzeń” czyli zarządzający średniego i wysokiego szczebla, którzy chcą zmienić pracę.

Nie zawsze trzeba aż tak zawężać, ale czasem bywa to konieczne. Jest to na przykład kluczowe, gdy chcesz zmienić branżę, a w nagłówku LinkedIn podajesz nazwę firmy, w której pracujesz.

To implikuje nie tylko konkretną firmę, ale i branżę, rodzaj organizacji, wielkość, klientelę. Jak chcesz wyjść poza Twoją firmę i jej konkurencję, to ta informacja podana z góry w nagłówku może Cię zaszufladkować i sprawić, że zainteresowany nie będzie czytać dalej.

To samo w CV, ale o tym już wiele pisałam w Narzędziowniku CV, jak i na blogu.

Samych skutecznych działań w szukaniu pracy przez media społecznościowe!

Iza

Powiązane posty: Najlepszy kandydat do pracy czyli nagłówek w CV

PS: Widzisz wartość w tym poście? Podziel się nim ze znajomymi. Udostępnij go w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie miłe podziękowanie za tworzenie darmowych treści.