Od 2008 roku pracuję online

Ostatnio dużo pisałam na blogu o korzyściach z LinkedIn w szukaniu pracy, jak i o tym jak stworzyć profil LinkedIn.

Masz już swoje konto w LinkedIn? Jak wygląda? 

Niektórzy z Was pokazali mi swoje profile z prośbą o ocenę i wskazówki. Zauważyłam, że większość z osób ma kłopot z najważniejszą rzeczą – nagłówkiem w profilu.

Jak wygląda Twoje zdanie pozycjonujące w LinkedIn? Oddaje to co chcesz robić?
Czy jest tylko automatycznie zassaną nazwą Twojej obecnej roli i branży?

Dla przypomnienia – informacje:

  • dlaczego to takie ważne, żeby mieć dobry nagłówek w LinkedIn
  • i wstępne wskazówki, jak napisać headline w LinkedIn

są w tym wideo.

Mówiłam tam, jak powinien wyglądać nagłówek w LinkedIn do szukania konkretnej pracy etatowej.
Jeśli jednak masz szersze cele, to też są na to sposoby. Jednym z nich jest – podanie informacji komu i w czym pomagasz.

Masz to określone? Komu i w czym pomagasz? – Napisz w komentarzu pod tym postem.  

Moim zdaaniem nagłowek w stylu:

Pomagam w zakresie kompetencji miękkich

Jest zbyt ogólny. W zasadzie nie wiadomo jaką rolę pełnisz, czy jesteś np. coachem, trenerem czy mentorem itp.. Nie wiadomo też jaką masz specjalizację. Kompetencje to bardzo szeroki worek. Co więcej z tego hasła „umiejętności miękkie” korzysta mnóstwo osób, to że tak mówi o sobie większość trenerów niekoniecznie znaczy, że opisują to dobrze i że jest to zachęcające.

Dla przykładu mój nagłówek brzmi tak:

Pomagam stworzyć WYMARZONE ŻYCIE zawodowe 

Kiedyś brzmiał jak poniżej, ale rozszerzyłam działalność.

Pomagam zdobyć pracę marzeń

Mogłabym jeszcze dopisać, że pomagam szukającym zmiany zawodowej. Jednak w moim wypadku dość jasno wynika to z części w czym pomagam. 

Mogłabym to ewentualnie zawęzić do tego, kto jest najczęściej obecnie klientem mojego flagowego indywidualnego programu „Odkryj i zdobądź pracę marzeń” czyli zarządzający średniego i wysokiego szczebla, którzy chcą zmienić pracę. 

Nie zawsze trzeba aż tak zawężać, ale czasem bywa to konieczne. Jest to na przykład kluczowe, gdy chcesz zmienić branżę, a w nagłówku LinkedIn podajesz nazwę firmy, w której pracujesz.

To implikuje nie tylko konkretną firmę, ale i branżę, rodzaj organizacji, wielkość, klientelę. Jak chcesz wyjść poza Twoją firmę i jej konkurencję, to ta informacja podana z góry w nagłówku może Cię zaszufladkować i sprawić, że zainteresowany nie będzie czytać dalej.

To samo w CV, ale o tym już wiele pisałam w Narzędziowniku CV, jak i na blogu. 

Samych skutecznych działań w szukaniu pracy przez media społecznościowe!

Iza 

Powiązane posty: Najlepszy kandydat do pracy czyli nagłówek w CV

PS: Widzisz wartość w tym poście? Podziel się nim ze znajomymi. Udostępnij go w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie miłe podziękowanie za tworzenie darmowych treści.