Jeśli czytasz ten post, to jest duże prawdopodobieństwo, że masz profil, w którymś z niezwykle popularnych od jakiegoś czasu mediów społecznościowych. Jak wygląda Twój profil? Ilu masz znajomych?

Media społecznościowe są stosunkowo nowym tworem. Niewiele jest informacji i wytycznych odnośnie ich używania. Chcąc pozostać w kontakcie ze znajomymi i poznać nowych ludzi za pośrednictwem nowych mediów działamy niejako “na czuja” lub naśladując innych.

Czy masz dobre wzorce w kreowaniu Twojego wirtualnego wizerunku? Czy zdajesz sobie sprawę z wszystkich możliwości i, co ważniejsze, zagrożeń, jakie ze sobą niosą?

W prasie i telewizji przetoczyła się niedawno dyskusja na temat wpływu mediów społecznych na pracę. Temat zyskał duże zainteresowanie, gdyż zaczęły się pojawiać zwolnienia z pracy za umieszczanie w profilach treści godzących w pracodawcę takich jak własne zdjęcie na kacu, status “nudzę się w pracy” czy tekst ” wagary od pracy” (to tylko kilka przykładów).

Z pewnością, każdy z nas powoli, metodą prób i błędów dojdzie w końcu do właściwych rozwiązań – nauczy się sterować swoją wirtualną reputacją. Pytanie tylko, czy warto ryzykować nieprzyjemne sytuacje?
Pracodawca nie musi już używać kamery czy czytać naszych maili, by wiedzieć, co robimy w pracy. Aby to robić musi jednak mieć swój prywatny profil w społeczności. I często ma.

I tu pojawiają się również nasze możliwości.

Jeśli ludzie biznesu prowadzą profile możemy łatwiej się z nimi kontaktować. Jeśli wykorzystamy okazję umiejętnie, to możemy ułatwić sobie awans, znaleźć pracę itp.


Z myślą o osobach, które mają własne profile społecznościowe i którym kariera zawodowa nie jest obojętna napisałam przewodnik po społecznościowym savoir- vivre. Poza tym, celem e-booka jest pokazanie jak szukać pracy przez media społeczne. Jak się przekonają czytelnicy – metoda ta zyskuje na znaczeniu w dobie kryzysu. E-book “Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe” jest pierwszym i – w tej chwili – jedynym przewodnikiem w tym zakresie na rynku polskim.

Po przeczytaniu e-booka “Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe” dowiesz się m.in.:

  • czego nie zamieszczać na swoim profilu
  • jakim stylem nie należy się komunikować, a jakim należy
  • jakie zdjęcie użyć w profilu
  • o czym pisać, a o czym nie pisać
  • kogo wyszukiwać w celach znalezienia pracy
  • co zrobić, by zwiększyć szanse nawiązania kontaktu
  • jakie sztuczki psychologiczne wykorzystać w celu nawiązania kontaktu
  • w jaki sposób stać się bardziej widocznym dla potencjalnego pracodawcy
  • dlaczego tak ważna jest selekcja zamieszonych informacji
  • dlaczego profil może działać na niekorzyść
  • co zrobić żeby profil działał na korzyść
  • w jakich portalach tworzyć swoje profile
  • jak zawrzeć nieoficjalnie znajomość biznesową

Oto, co o e-booku napisał Jacek Zawadzki, dziennikarz OnetBiznes:

Portale społecznościowe zawładnęły internetem. Do świata wirtualnego przenosimy coraz większą część naszego życia – tworzymy profile, na których zamieszczamy zdjęcia z wakacji i wyrażamy rozmaite opinie.
Mając do czynienia z nowoczesną technologią, zapominamy o starym ludowym porzekadle, że jak nas widzą, tak nas piszą.
Zamieszczenie na Facebooku roznegliżowanego zdjęcia z imprezy może rozbawić naszych przyjaciół, ale co pomyśli szef lub współpracownicy? A jak na takie zdjęcia zareaguje head hunter, który właśnie prowadzi z nami rozmowy nt. zmiany pracy?
Warto pamiętać, że portale społecznościowe stały się terenem aktywnego działania rekruterów.
Co zatem zrobić, żeby nasz profil na Naszej-Klasie nie przekreślił szans na nową pracę lub nie spowodował utraty już posiadanej. Trzeba zadbać o swój wizerunek w internecie. Czego szukają na mikroblogach rekruterzy? Jak stworzyć korzystny profil w portalu społecznościowym? Na te pytania odpowiada e-book napisany przez Izabellę Wojtaszek, znaną już niektórym polskim użytkownikom Twittera z porad dotyczących rozwoju kariery.
“Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe” to pierwsza w Polsce publikacja, która w tak kompleksowy sposób omawia to zagadnienie. Gorąco polecam ją wszystkim poszukującym pracy, ale również każdemu, kto poważnie myśli o swojej karierze i do jej rozwoju chce wykorzystać wszystkie możliwe narzędzia.
Jacek Zawadzki, OnetBiznes

Ebooka “Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe” możesz dostać tutaj – kliknij i dowiedz się więcej, jak wykorzystać social media, a czego unikać, by ułatwić sobie drogę do realizacji marzeń zawodowych.