Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe (1)

poszukiwanie-pracy-przez-media-spolecznosciowe1Jeśli czytasz ten post jest duże prawdopodobieństwo, że masz profil, w którymś z niezwykle popularnych od jakiegoś czasu mediów społecznościowych. Jak wygląda Twój profil? Ilu masz znajomych?

Media społecznościowe są stosunkowo nowym tworem. Niewiele jest informacji i wytycznych odnośnie ich używania. Chcąc pozostać w kontakcie ze znajomymi i poznać nowych ludzi za pośrednictwem nowych mediów działamy niejako “na czuja” lub naśladując innych. Czy mamy dobre wzorce w kreowaniu naszego wirtualnego wizerunku? Czy jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkie możliwości i, co ważniejsze, zagrożenia, jakie ze sobą niosą?

W prasie i telewizji przetoczyła się niedawno dyskusja na temat wpływu mediów społecznych na pracę. Temat zyskał duże zainteresowanie, gdyż zaczęły się pojawiać zwolnienia z pracy za umieszczanie w profilach treści godzących w pracodawcę takich jak własne zdjęcie na kacu, status ” nudzę się w pracy” czy tekst ” wagary od pracy” (to tylko kilka przykładów).

Z pewnością, każdy z nas powoli, metodą prób i błędów dojdzie w końcu do właściwych rozwiązań – nauczy się sterować swoją wirtualną reputacją. Pytanie tylko, czy warto ryzykować nieprzyjemne sytuacje?
Pracodawca nie musi już używać kamery czy czytać naszych maili, by wiedzieć, co robimy w pracy. Aby to robić musi jednak mieć swój prywatny profil w społeczności. I często ma.

I tu pojawiają się również nasze możliwości.

Jeśli ludzie biznesu prowadzą profile możemy łatwiej się z nimi kontaktować. Jeśli wykorzystamy okazję umiejętnie to możemy ułatwić sobie awans, znaleźć pracę itp.

Z myślą o osobach, które mają własne profile społecznościowe i którym kariera zawodowa nie jest obojętna napisałam przewodnik po społecznościowym savoir- vivre. Poza tym, celem e-booka jest pokazanie jak szukać pracy przez media społeczne. Jak się przekonają czytelnicy – metoda ta zyskuje na znaczeniu w dobie kryzysu. E-book “Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe” jest pierwszym i – w tej chwili – jedynym przewodnikiem w tym zakresie na rynku polskim.

Po przeczytaniu e-booka “Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe” dowiesz się m.in.:

  • czego nie zamieszczać na swoim profilu
  • jakim stylem nie należy się komunikować, a jakim należy
  • jakie zdjęcie użyć w profilu
  • o czym pisać, a o czym nie pisać
  • kogo wyszukiwać w celach znalezienia pracy
  • co zrobić, by zwiększyć szanse nawiązania kontaktu
  • jakie sztuczki psychologiczne wykorzystać w celu nawiązania kontaktu
  • w jaki sposób stać się bardziej widocznym dla potencjalnego pracodawcy
  • dlaczego tak ważna jest selekcja zamieszonych informacji
  • dlaczego mój profil może działać na moją niekorzyść
  • co zrobić żeby profil działał na moją korzyść
  • w jakich portalach tworzyć swoje profile
  • jak zawrzeć nieoficjalnie znajomość biznesową

Oto, co o e-booku napisał Jacek Zawadzki, dziennikarz OnetBiznes:

Portale społecznościowe zawładnęły internetem. Do świata wirtualnego przenosimy coraz
większą część naszego życia – tworzymy profile, na których zamieszczamy zdjęcia z
wakacji i wyrażamy rozmaite opinie.
Mając do czynienia z nowoczesną technologią, zapominamy o starym ludowym
porzekadle, że jak nas widzą, tak nas piszą.
Zamieszczenie na Facebooku roznegliżowanego zdjęcia z imprezy może rozbawić
naszych przyjaciół, ale co pomyśli szef lub współpracownicy? A jak na takie zdjęcia
zareaguje head hunter, który właśnie prowadzi z nami rozmowy nt. zmiany pracy?
Warto pamiętać, że portale społecznościowe stały się terenem aktywnego działania
rekruterów.
Co zatem zrobić, żeby nasz profil na Naszej-Klasie nie przekreślił szans na nową pracę
lub nie spowodował utraty już posiadanej. Trzeba zadbać o swój wizerunek w internecie.
Czego szukają na mikroblogach rekruterzy? Jak stworzyć korzystny profil w portalu
społecznościowym? Na te pytania odpowiada e-book napisany przez Izabellę Wojtaszek,
znaną już niektórym polskim użytkownikom Twittera z porad dotyczących rozwoju kariery.
“Poszukiwanie pracy przez media społecznościowe” to pierwsza w Polsce publikacja,
która w tak kompleksowy sposób omawia to zagadnienie. Gorąco polecam ją wszystkim
poszukującym pracy, ale również każdemu, kto poważnie myśli o swojej karierze i do jej
rozwoju chce wykorzystać wszystkie możliwe narzędzia.
Jacek Zawadzki, OnetBiznes

 

 

 

Cena e-booka: 9,90 PLN.

Jeśli chcesz zapłacić przelewem lub kartą kredytową przejdź tutaj – Kup teraz.

Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem firmy Dotpay.

 

logotypy_kanalow

 

Jeśli chcesz zapłacić SMS-em wyślij SMS o treści: “TC.HMDT.imienazwisko email” pod numer 79068. Płatność przez SMS wynosi 10,98 PLN (z VAT).

 

 

 

Instukcja płatności SMS:

Podanie e-maila jest bardzo ważne, gdyż pod ten adres zostanie wysłany kod aktywacyjny!

Usługa dostepna jest w sieciach Era, Plus, Orange, Play.

Usługę Premium SMS obsługuje Dotpay.Regulamin usług i serwisow SMS DotPay

W przypadku nie otrzymania kodu aktywacyjnego proszę składać reklamacje pod tym adresem.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt: biuro@cvnawymiar.pl

——————————————————————————————————————————————–

URL www.cvnawymiar.pl, E-mail: biuro@cvnawymiar.pl, Tel: 602 39 8000
Anoppa – firma szkoleniowo-doradcza, ul. Poniatowskiego 16 b, 05-090 Raszyn/Warszawa
NIP 872-206-31-78, REGON 180375909

——————————————————————————————————————————————–