W pozyskiwaniu pracy dużą rolę odgrywa pierwsze wrażenie. Jeśli starasz się o pracę w Polsce masz do wykorzystania jeden z najprostszych sposobów na wywołanie pozytywnego pierwszego wrażenia. Jest nim użycie zdjęcia w profilu zawodowym czy w CV. Nie jest ono obowiązkowe, ale jest mile widziane. W tym poście znajdziesz kilka porad odnośnie dobrej fotografii do celów zawodowych.

10 wskazówek do dobrego zdjęcia:

  1. Zwróć się o wykonanie zdjęcia portretowego do profesjonalisty albo dobrego amatora.
  2. Użyj białego albo neutralnego tła (unikaj natury w tle).
  3. Jako, że CV reprezentuje tylko i wyłącznie ciebie na zdjęciu nie powinno być nikogo więcej.
  4. Rozróżnij wygląd supermodelki od pokazania otwartości i entuzjazmu. Pokazanie zadowolenia jest dużo ważniejsze niż atrakcyjność. Najprostszym sposobem na pokazanie entuzjazmu jest…lekki uśmiech.
  5. Zadbaj o kontakt w wzrokowy z odbiorcą, czyli przy wykonaniu zdjęcia patrz wprost w obiektyw. Sprawi to wrażenie bycia kontaktowym.
  6. Zadbaj o oficjalny ubiór – moim zdaniem „lepiej przesadzić niż niedosadzić”.
  7. Upewnij się, że na zdjęciu widać wyraźnie twoją twarz oraz, że jest ona rozpoznawalna i nie ma zniekształconych proporcji. Czy rekruter rozpozna cię łatwo przy okazji spotkania?
  8. Zdjęcie powinno być „lekkie” (do 100 KB) i wklejone bezpośrednio do nagłówka CV. Aby uniknąć problemów z przesunięciami przekształć swoją aplikację w format PDF – klikając na link dowiesz się jak.
  9. Zdjęcie umieść raczej z lewej strony dokumentu, szczególnie gdy wyglądasz na nim „atrakcyjnie” (por. ptk 4).
  10. Moim zdaniem najlepiej jest, gdy to samo zdjęcie używamy wszędzie tzn. tak w aplikacji do pracy, jak i w mediach społecznościowych. Dzięki temu zwiększa się Twoja rozpoznawalność.

Jakie jest Twoje obecne zdjęcie w CV? Może czas je zmienić?

Więcej o zdjęciu w CV dowiesz się w Narzędziowniku CV na wymiar. Po więcej kliknij teraz tutaj.

ncv.001